zondag 23 september 2012

Life sucks.............sometimes

Soms ben ik inspiratieloos, heb ik geen flauw idee wat ik hier moet melden wat voor de lezers interessant zou zijn. Meestal wil ik het hebben over de leuke dingen die ons bezig houden maar soms gebeuren er gewoonweg even geen leuke dingen. Afgelopen weken is de heimwee weer meer aanwezig dan de maanden daarvoor. We hebben natuurlijk eind juni de knoop doorgehakt om terug te gaan naar Nederland dus daar heb ik een enorme positieve boost van gehad. Doordat ik weer wist welke kant we zouden opgaan kun je dingen gaan aanpakken/ondernemen. Maar nu sta ik voor mijn gevoel weer even stil. We weten dat we het huis willen verkopen en dan terug naar Nederland, de dingen die we in Nederland moeten regelen kan pas als we weer in Nederland zijn (huis kopen e.d.). "Hoe gaat het met de huizenverkoop?" Redelijk, we hebben nu in totaal 3 bezichtigingen gehad en 1 x een open dag waarop 3 geinteresseerden zijn geweest. De laatste kijkers waren wel geinteresseerd maar wilde nu nog geen bod uitbrengen. Dus we wachten het nog maar af. Hopelijk blijven de bezichtigingen wel komen want dan lig je in ieder geval in de markt en komt er vanzelf een koper. Je snapt natuurlijk wel dat als je net als ik terug naar Nederland wil het lang vindt duren.
Daar komt nog eens bij dat we afgelopen week te horen hebben gekregen dat er iemand in de familie ernstig ziek is, dat heeft er behoorlijk ingehakt. Het enigste wat je dan wil is er zijn voor die persoon en niet afhankelijk zijn van een telefoon of computer voor contact. Ik kan dus alleen maar hopen dat we geluk hebben en binnenkort onze oversteek naar Nederland kunnen plannen.
Begrijp me niet verkeerd, ik zit hier niet zwaar depressief te zijn maar heeft iedereen niet van die dagen dat je denkt; BLEH!!
Maar goed, de herfst is hier ook begonnen. Mooie gele, rode, bruine bomen maar nog steeds met heerlijke temperaturen 20-25 graden. Mij hoor je niet klagen. 's Nachts koelt het wel flink af tot 4-5 graden.
Vorige week zijn we trouwens nog naar Sundre geweest voor de verjaardag van Leon. Leon en Irma wonen nu volgens mij in oktober 8 jaar in Canada en ze wonen super mooi. Een grote bungalow net buiten Sundre tussen de bomen met een lapje grond. We mochten lekker blijven slapen want het is toch 3,5 uur rijden enkel. Het was erg gezellig geweest er waren alleen maar Nederlandse Canadezen en het was gezellig op z'n Hollands met drank (heel veel drank) en slap gezever. Sommige hadden de volgende dag zelfs koppijn (nee niet ik), gniffel gniffel.

                                              (Ik heb je foto's even geleend Annemarie)
Bij Leon en Irma achter in de tuin bij de firepit

Annemarie, ik zei de gek en Irma
 
Annemarie heb ik via internet leren kennen omdat ze als verpleegkundige naar Canada wilde komen, samen met haar man Mark. Ze vroeg mij om informatie maar zij was al verder met haar assessments dus we waren voor elkaar een bron van informatie. Afijn zij bracht mij in contact met Irma want ook zij is verpleegkundige (een kinder ook nog) en Irma woonde allang hier en werkt ook al enige tijd. Dus zij was voor Annemarie en mij weer een bron van informatie. Al met al hebben wij dus wel altijd iets om over te praten. O ja Annemarie en Mark wonen trouwens nu sinds maart ook in Canada en zij is wel begonnen aan de cursussen die zij moest doen n.a.v. de assessments. Petje af hoor want het is een hele kluif heb ik van haar begrepen.
Nou dat was het voor deze keer, o ja nog speciaal voor Claudia, bedankt voor je altijd trouwe reacties op mijn blog en ja ik wil in Nederland mijn blog voorlopig nog wel aanhouden en bijhouden.

3 opmerkingen:

  1. Dat je baalt kan ik me voorstellen.
    Als je besloten hebt om iets te gaan doen, dan wil je dat ook NU doen en niet over maanden of jaren. Dus tja, dat is gewoon shit.
    Net als toen je zat te wachten totdat je naar Canada kon vertrokken, sta je nu weer in de wacht.
    De ene dag ga je daar makkelijker mee om dan de andere.
    Dus lekker veel klagen hier, proberen wij jou weer op te vrolijken.
    Je moet maar denken dat het weer nu beter is dan in NL, dus daar kun je nog effe van genieten!
    Hou je haaks!

    liefs,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes met wachten. Ik hoop voor jullie dat je snel terug kunt naar nederland!

    Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat vervelend Joyce! En je hebt ook niet iets wat je afleiding kan geven. Hopelijk voor jullie dat het huis snel verkoopt en je eindelijk naar "huis" mag.
    Sterkte met alles! je krijgt het voor je het weet weer heel erg druk!
    Groetjes Jacqueline krosse

    BeantwoordenVerwijderen