zondag 30 januari 2011

Witte deken

De afgelopen week was de temperatuur ruim boven nul, 9 graden maar liefst dankzij de Chinook wind. Dus het waaide ook behoorlijk, daardoor is het overgrote deel van de sneeuw en ijs weggesmolten. De tuinen en straten waren nagenoeg weer schoon. Het gaf wel veel wateroverlast langs de kant van de weg, sommige putjes hielden het amper bij. Het was ook wel weer fijn even niet te glibberen over de weg of stoep, vooral met mijn net geheelde beentje.
Maar in de afgelopen 36 uur is er weer een flinke pak sneeuw gevallen en ziet de wereld er om ons heen weer wit uit. De temperatuur is uiteraard ook weer omlaag gekelderd naar -22, Brrrr!!

2 opmerkingen:

  1. easy come, easy go.
    Hier ook al meegemaakt rond de jaarwisseling. Ineens was alles weg. Raar eigenlijk, maar het komt inderdaad vlugger terug dan je denkt of dat je lief hebt.
    Hoewel tot nu toe kan ik de winter goed hebben, soms is het wel erg koud. Maar januari is alweer voorbij dus ach... ooit zal de lente vast eens komen!
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zal inderdaad wel wennen zijn : sneeuw weg en weer terug. ik ben eigenlijk wel blij dat hier in NL de sneeuw weg is.Maar het brengt hier ook zoveel gedoe met zich mee. Maar ik heb mijn eerste km rennen er weer op zitten met "start to run". Heb trouwens toch met Paul Hiltemann gesproken, heel verhelderend. Bijzonder aardige man! Thanx

    BeantwoordenVerwijderen