zaterdag 24 november 2012

Inpakstress??.........Neuh!

"Tontje breng eens wat dozen naar boven"........"Joyce geef de tape eens aan"........."Heb je een handje om de kast mee in te pakken"........"Wil je deze doos even nummeren".............."Euh ...ik ben wat kwijt!"........."Shit dat heb ik al ingepakt"..........(doos wordt weer opgemaakt).

Druk druk druk met inpakken dus. Heel veel ander nieuws van ons front heb ik eigenlijk niet.
Tontje had op 15 november zijn laatste werkdag bij Westcan. Afgelopen maandag zijn we serieus begonnen met inpakken van onze inboedel. Waar moesten we in godsnaam beginnen? Nou ja je begint maar ergens. Tussendoor zijn we ook flink afscheid aan het nemen van iedereen om ons heen. 3 weken geleden hadden we dus Michael en Joyce met de jongens over de vloer. 2 weken geleden bleven Harry en Anja met de meiden hier logeren en vorige week hadden we Irma, Leon, Annemarie en Mark over voor nog een logeerpartij. Stuk voor stuk hele gezellige weekeinden waarbij het met een borrel op lekker laat werd.
Komende maandag wordt de container hier voor de deur gezet en hebben we 48 uur om die te laden, tijd genoeg lijkt me. Woensdagmorgen wordt deze weer opgehaald en later die dag wordt ook Tontje's pickup opgehaald voor transport. Dan rest ons nog wat poetswerk hier in huis en wat laatste dingen die we af moeten handelen bij o.a. de bank en op school. Het huis wordt vrijdag overgedragen maar ons aandeel hebben we al afgehandeld. Wij moesten afgelopen donderdag naar de advocaat (nee gebeurd hier niet bij de notaris) om de overdrachtspapieren te tekenen. We zien de nieuwe bewoners dus helemaal niet. A.s. zaterdag vliegen we dus weer richting Nederland. Heel veel tijd op hier mee bezig te zijn hebben we niet. Dat maakt het een hele intensieve tijd fysiek en mentaal. Nu voelt het nog heel onwerkelijk dat we over ruim een week weer op Nederlandse bodem staan. Ach we doen alles stap voor stap en we nemen het maar zoals het komt.
Luna en Janske
Tontje (charming as ever) and me
Anja en Harry
Leon, Tontje en ik
Annemarie, Irma en Mark
Samen met onze oude buurvrouw, Lynda, op de foto
Dozen klaar voor verhuizen
Kast zeevaardig verpakt

4 opmerkingen:

  1. Succes met inpakken en een fijne terugreis. Hopelijk tot gauw!!

    Groetjes, Rosalie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Klinkt raar, maar ik ga je missen hier in Canada.....
    Maar voor jullie ben ik blij dat jullie eindelijk de nachtjes kunnen aftellen en ben ook heel benieuwd hoe alles dadelijk zal zijn na 2 1/2 jaar weer terug te zijn.
    Hebben jullie eigenlijk al een huis?
    Ik vond het in ieder geval erg leuk hier altijd meelezen en ik blijf het herhalen, ik hoop dat je voorlopig nog effe blijft schrijven. Er zijn maar zo weinig verhalen van mensen die terug keren, dus ik denk dat je ervaringen welkom zijn.
    Wens jullie een hele goede reis en aankomst in Nederland! Geniet van de laatste dagen in Canada.
    Jullie hebben een droom gerealiseerd door te emigreren, dat zijn maar weinig mensen die dit na kunnen vertellen.
    De meesten zitten thuis mekkerend op de bank, willen van alles, maar doen niks!
    Jullie zijn meer van "niet lullen, maar poetsen".

    Hoop hier gauw weer verder te kunnen lezen!
    Fijne zondag,
    liefs,
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hmm wij hebben maar vier uur om te laden... Wij vliegen op 30 november terug en komen 1 december aan. Wel moeten we vanaf PEI naar Montreal rijden. Veel succes met de laatste loodjes! (http://blog.kaffa.ca)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Sterkte vandaag met inpakken! Morgen is alles achter de rug en rest alleen nog schoonmaken en de overdracht. Vrijdagmiddag is alles gedaan en kunnen jullie zaterdag met een goed gevoel in het vliegtuig stappen! XXXX

    BeantwoordenVerwijderen