vrijdag 3 augustus 2012

Vakantiekiekjes

De vakantie vordert zich gestaag, we hadden in totaal 9 weken en we zitten nu op de helft. Op 4 september mogen de meiden weer. Ons Janske zei echter vorige week al dat ze wel weer naar school wilde gaan. Tja dat komt ervan als je al vakantie neemt in april. Ach gelukkig vermaken de meiden zich prima thuis. Dankzij de warme temperaturen zoeken ze volop vertier in het zwembadje. Ik probeer tussendoor in en rondom het huis nog wat opknapklusjes uit te voeren, wat schilderen, het dek afmaken want daar hadden we vorig jaar de hot-tub uitgehaald maar er staat nog steeds geen hek op het dek. Afgelopen week hebben we de siding er weer tegen aan gemaakt. Ik zal foto's maken als het echt helemaal af is! Tontje werkt zich ondertussen een slag in de ronde om alle tankstations te bevoorraden. Het is enorm druk met al dat vakantie verkeer op de weg dus die benzine vliegt erdoorheen.
Anyway, klik hier voor de foto's nog van het bezoekje van ons pap en mam.
Schiet me trouwens nog een voorval binnen van toen ons pap en mam hier waren.
Na de eerste nacht stonden we 's morgens op en ons pap vertelde dat er een bezine/diesel lucht 's nachts door het raam naar binnen kwam in vlagen. Hhmmmm, vreemd, dus ik doe de voordeur open en ja ik ruik het ook. Wij bij de auto's gekeken, niets. Als we op de geur afgingen leidde ons dat naar de voordeur, vreemd. Tontje moet weleens de grasmaaier bijvullen met benzine maar dat doet hij niet daar. We snapten er niets van. Ons mam vertelde daarna aan het ontbijt dat er dieren vannacht zo'n herrie hadden gemaakt, och ja zei ik dat zullen die eksters wel zijn die hier verschillende nestjes hebben voor in de bomen, die gaan me toch ooit tekeer. Nee nee, zei ze het was echt een dier in doodsangst, heel anders! Nadat we waren wezen wandelen die ochtend kwamen we terug thuis en daar was die stank nog steeds, weer op onderzoek uit. Als ik bukte en onder de tree bij onze voordeur rook stonk het heel erg, wat kan dat nu zijn, ik vond het ook naar rubber ruiken. Heb je niet een gasleiding die daar loopt vroeg ons pap nog. Volgens mij niet zei ik maar ik wist ondertussen niet meer wat ik moest denken, ik was er in ieder geval niet gerust op. Afijn wij lunch gemaakt en mijn Canadese vriendin Beth die met de kinderen kwam eten stond op de stoep. Nog voordat ik aan haar kon vragen of ze die stank ook rook zei ze "Smells like you're having a skunk"!!! OOoooooooooo, nou dat kwartje viel heel snel. Verrek een stinkdier, tja weet ik veel hoe die ruiken en ons pap en mam wisten dat ook niet. Ik was eigenlijk wel opgelucht dat het niets "ernstigs" was maar ja een stinkdier, wat nu. Beth wist verder te vertellen dat zij er ook een keer 1 hadden gehad en dat was zo erg dat de postbode weigerde de post nog te komen brengen. De gemeente van Lethbridge heeft wel een val om stinkdieren te vangen maar die is altijd uitgeleend omdat het een plaag schijnt te zijn en ze hebben er maar 1, heel handig dus. Nou schijnen stinkdieren nogal honkvast te zijn, als ze ergens zitten dan zitten ze daar goed en het zijn nachtdieren. Geweldig dus dat beest had zich onder onze tree bij de voordeur genesteld. Dus ik aan het googlen hoe je van stinkdieren afkomt, vallen zijn dus effectief, hun hol dichtmaken, er werd zelfs geopperd  "shooting is effective" maar wel kans dat ze weer sprayen, no kidding. Nou dat gaan we dus NIET doen. Ik besloot om meel voor de ingang te strooien zodat we konden zien of hij in of uit zijn hol zou komen en afhankelijk daarvan zien we wel verder. Meel gestrooid maar er gebeurde niets die nacht, niet de nacht daarop en ook niet daarop. HUH???? Zou het beest misschien zelf aangevallen zijn omdat ons mam dus dieren had gehoord diezelfde nacht?!
Uiteindelijk hebben Tontje en ons pap de betonnen tree met een koevoet opgetild en ze zagen dat er wel iets gezeten had maar nu dus niet meer en waar hij heen was????? Tree weer terug gelegd en ze hebben de ingang maar geblokkeerd. Als ie hier nog inkomt heeft ie in de steengroeve gewerkt, aldus ons pap. Daarna hebben we ook niets meer gezien of gehoord. Tot 1,5 week geleden, ik stond achter de tuin te sproeien en warempel, daar liep achter het hek weer een stinkdier die richting ons hek kwam. Dankzij mijn gegoogle wist ik dat ze niet van water houden dus ik heb 'm gelukkig kunnen wegjagen met de sproeier, hopelijk komt ie niet meer terug!!!!
Weer een ervaring rijker en vanaf nu weten we dus hoe stinkdieren ruiken, BLEEHHH!!!!

1 opmerking:

  1. Haha, jullie hebben ook een Petunia!
    Waar ze ook niet van houden is herrie! Je zou ook een radio onder je dek kunnen zetten of iets wat vreselijke herrie maakt als ze eraan komen!
    Kun je nagaan hoe de stank is als je hond gesprayed wordt! Niet lekker in elk geval.
    Ik ga gauw de foto's kijken!

    Groetjes uit een gloeiend heet Hillsburgh!

    BeantwoordenVerwijderen