zondag 26 februari 2012

Ski-capriolen

Ook hier hebben we een weekje vrij gehad, helaas niet omdat het carnaval was maar omdat we hier afgelopen maandag "Family Day Holiday" hadden. Daar heeft school maar gelijk een week vakantie van gemaakt. Was wel nodig dacht ik, Sarah en Janske leken allebei flink slaap tekort te hebben. Waarom weet ik niet maar het was goed dat ze bij konden tanken en lekker niets doen de hele dag.
Omdat Tontje afgelopen maandag ook vrij was besloten we met de familie Houkes naar de bergen te gaan om te gaan skieen/sleeen. De familie Houkes heeft een ski-pas en ook al de nodige ervaring wat skieeen betreft. Wij daarentegen hebben totaal geen ervaring met die latten en waren eigenlijk wel benieuwd hoe dat nou is "skieen". We gingen naar de Powderkeg piste in Blairmore (Crowsnest Pass), dit is niet zo'n heel grote en toeristische piste dus ideaal voor beginners als ons. We konden daar onze spullen huren en voor $48 per persoon mochten we de hele middag op de piste (incl huur van de spullen), niet duur heb ik me laten vertellen. Tontje, Janske en ik dus gewapend met schoenen, latten en stokken op naar de "bunnyhill".
Ons Janske ging als eerste naar boven onder begeleiding, eenmaal boven ging zette ze haar skies klaar voor de afdaling maar ze begon al te glijden zonder dat dat de bedoeling was en ze gleed zo naar beneden. Haar begeleider had het nakijken terwijl ze ondertussen met een vaart richting de oranje plastic afrastering ging en daartegen ook tot stilstand kwam. Janske was flink geschrokken, evenals wij maar ze had gelukkig niets. Het hek daarentegen lag plat, eigenlijk was het best wel hilarisch maar bij Janske stond het huilen nader dan het lachen. Ze besloot ook resoluut te stoppen, we konden haar gelukkig overhalen het nog een keer proberen en dat heeft ze ook wel gedaan. De 2e poging zie je in mijn filmpje. Dit ging beter en ze kwam rustig afgedaald naar beneden maar toch wilde ze niet meer. Ons Sarah daarentegen was erg boos dat we voor haar niets hadden gehuurd, oepsie! Bij de verhuur vonden ze het goed toen we Janske's spullen inruilden voor spullen voor Sarah. Nou ons Saartje dus mee naar boven en Harry hield haar vast bij het naar beneden gaan. Ze vond het erg leuk maar na 3 afdalingen vond ze het ook wel genoeg. De schoenen knelden enorm vond ze, dus hup die spullen ook maar weer uit. Tontje en ik daarentegen vonden het erg leuk om te doen en ik moet zeggen dat het ook niet erg verkeerd ging. Tontje ging de eerste keer met de skies parallel in een rotgang naar beneden om naderhand weer helemaal naar boven te moeten klimmen. Daarna lukte het hem beter om de skies onder controle te houden. Toch moest hij zich een paar keer laten vallen omdat hij te hard naar beneden ging (zegt hij dan!). 1 x werd hij zelfs gelanceerd toen hij dacht over een afrastering heen te skieen maar die ging niet aan de kant?!
Ik mag zeggen dat ik helemaal niet ben gevallen, joehoe!!! Ik ben rustig naar beneden gegleden met de skies in "pizzapunt" en zo geoefend met bochtjes maken en stoppen. Misschien was ik ook wel te bang om te vallen en weer mijn been te breken (kan ik toch niet hebben vlak voor ons tripje naar NL). Anja en Harry dachten dat we het wel aankonden om met hen ook een keer de "echte" piste (blauw en soms rood) af te gaan. Nou vooruit dan maar. Tontje ging uiteraard weer in een rondgang naar beneden (Harry moest het filmpje wel vertraagd afspelen anders was Tontje niet eens te zien op beeld ;) ) Ik deed het was rustiger aan, vond het toch wel een beetje eng dat je niet altijd kon zien waar je naar toe ging. Maar we zijn heelhuids beneden aangekomen en vonden het super leuk!! Zeker voor herhaling vatbaar maar dan denk ik wel zonder kinderen, ons Wiesje vond er namelijk helemaal niets aan dat papa en mama de hele tijd omhoog gingen en we zijn zelf nog te onervaren om ons Sarah en Janske te begeleiden. De volgende keer toch maar wat skilessen voor iedereen!!
Geniet even van onze ski-stunts die Harry voor ons op video gezet heeft.
(Het was eigenlijk 1 filmpje maar dat kreeg ik helaas niet geupload dus vandaar 2 aparte delen,
mijn filmpje speelt zich wat versneld af en Tontje's filmpje vertraagd, dat hoort zo!)


Joyce op de skies

Tontje op de skies

Verder niet heel veel nieuws van ons front, ik studeer me helemaal suf tegenwoordig.
Gelukkig heb ik eindelijk al mijn stages kunnen regelen, ik ga nu 3 achtereenvolgende weken iedere week 2 dagen stage lopen in het ziekenhuis (kraam-, algemene en psychiatrische afdeling). Dan heb ik gelukkig alles gehad voordat we naar NL gaan en heb ik weer even de tijd om op adem te komen.
In tegenstelling tot de kinder heb ik nu allemaal vroege diensten (7.00-15.15) doordeweek, hopelijk zie ik dan het meeste op de afdeling. Ik heb er in ieder geval weer zin in!!
Ondertussen hebben we weer sneeuw ontvangen en is de temperatuur gezakt tot -11 overdag, dus toch nog wat winter in Canada!
O ja en de graafmachine staat nog steeds in de voortuin, niemand schijnt dat ding te missen lijkt wel!

4 opmerkingen:

  1. Nog nooit geskied??? Eindelijk je eerste keer! Gelukkig niets gebroken!!!! Jammerd dat Janske het niet vond, misschien na een les wel. Jullie hebben in ieder geval genoten. Nog 4 weken en dan heerlijk vakantie. Zijn jullie ook aan het aftellen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heej Joyce,

    Gaaf om te zien. Onze eerste en enige ski-ervaringen liggen ook op de pistes in Canada op het bunny-hilletje. Dat was wel een beroemde piste, ik weet ff niet meer hoe die heet. Bij Calgary volgens mij...
    Ik was denk ik een mix van Tontje en Janske. Ik kwam op een gegeven moment voorbij dat Luc dacht, Sow.... die gaat goed. Maar ik kon ook niet meer remmen en ging toen verkeerd. Heb toen een uur zitten wachten tot iemand me kwam halen en toen was ik iedereen ook nog kwijt. Toen had ik net als Janske het gevoel dat de tranen hoger zaten dan het lachen en dat ik het ook NOOIT meer ging doen. Luc heeft me nog wel zover gekregen om nog 1x een bergje mee af te gaan, maar that's it!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nog twee weken Joyce en Tontje!! Wij tellen mee! XXX

    BeantwoordenVerwijderen