woensdag 23 november 2011

Nog een keer Nederlands bezoek


Zoals gewoonlijk ben ik weer niet erg regelmatig in het posten van m'n blogs, sorry aan alle trouwe bezoekers van m'n blog. We hadden vorige week weer bezoek over uit Nederland. Niet dat ik nu Wieteke de schuld geef maar het is gewoon niet zo gezellig om je tijd achter de computer te gaan zitten wegtypen terwijl je ook gezellig kunt bijkletsen. Want ja een blog posten is niet 1, 2, 3 gebeurd. Foto's laden een tekst erbij verzinnen, laat staan als ik filmpjes erop wil zetten. Maar goed, ik ben er weer. Alles prima hier, z'n gangetje zal ik maar zeggen. Koning Winter heeft vorige week al even van zich laten horen (nou ja, voelen is een beter woord). 's Nachts was het -20 (gevoelstemperatuur -28, KOUD!!!) en overdag een schamele -13. Hoe anders is het nu met de Chinook wind uit het ZuidWesten, +12 en windstoten van 100km/uur. Ik moest Wies vasthouden op de parkeerplaats!! De sneeuw die vorige week is gevallen (5 cm) is weer helemaal verdwenen.
Wat het hardlopen betreft, dat doe ik nog steeds, netjes 2 x per week een half uur. Maar met die sneeuw durf ik het buiten niet meer, volgens Tontje kan het nog "hendig" maar de schrik (van toen ik vorig jaar mijn been brak tijdens het hardlopen) zit er toch nog wel in. En tegen die wind valt niet tegenop te rennen, dus ik ben heel verstandig gisteren bij de universiteit op de binnenbaan wezen hardlopen, ERG prettig moet ik zeggen. Ideale omstandigheden uiteraard, geen wind, aangename temp, geen tegenliggers (iedereen loopt in dezelfde richting) geen gaten/bulten in de weg en geen onverwachtse honden HEEL fijn!! Zo kom ik de winter wel door dacht ik zo.
Ondertussen zijn de schoolfoto's van de meiden weer binnen, die worden hier altijd aan het begin van het schooljaar gemaakt, hieronder zie je het resultaat:

Op zondag 13 november ben ik dus onze laatste bezoeker uit Nederland voor dit jaar van het vliegveld gaan halen. Wieteke kwam voor een weekje bij ons op bezoek, heerlijk!!
Wat hebben we het gezellig gehad met z'n allen. Samen met Wieteke ben ik een dagje naar Waterton Lakes geweest waar we een flinke klimtocht hebben gemaakt, lekker geluncht, staan rillen aan de waterkant en ons hebben verwonderd over de ijspegels bij de waterval. Voor wie wel eens in Waterton is geweest, alles maar dan ook alles was nu dichtgetimmerd! Er waren 2 hotels open en 1 restaurant, ik denk dat 80-90% van de huizen daar vakantiehuizen zijn dus er lopen nu meer herten rond dan mensen. De wegen naar de hoger gelegen meren zijn afgesloten dus daar konden we helaas niet maar toe.
De rest van de week hebben we spelletjes gedaan met de meiden, op school bij Janske en Sarah rondgekeken, gewinkeld, uit gegeten en uiteraard heeft Wieteke ons goed onderhanden genomen met haar scharen, Thanks Wieteke!!


Afgelopen dagen zijn we al flink op zoek geweest naar de "perfecte" kerstcadeautjes voor de meiden,
overal waar je hier de winkel inloopt hoor je nu kerstmuziek, hele slimme verkooptruc!!
We doen nog wel surprise dit jaar, Tontje, Dennis, Janske en ik, rond sinterklaas en we hebben een sinterklaasavond van de Dutch Canadian Club. Onze meiden kijken trouwens ook het sinterklaasjournaal en gaan helemaal op in de trubbels die de pieten en Sint nu weer hebben. Maar echt sinterklaas thuis vieren doen we niet, kan niet alles bijhouden hoor!

En ja hoor, ons Sarah's eerste tandje is eruit. Die zit denk ik al bijna een maand los?! Maar bij ons Sarah trek je die er niet zomaar uit, nee nee, je kunt beter wachten tot die er van zelf uit valt. En dat gebeurde dus vanochtend, ze was helemaal verbaasd en daarna supertrots. Ze wil het nu aan iedereen laten zien. De tand die ernaast staat zit trouwens even los en daarachter komen de 2 grote tanden al tevoorschijn, dus dat is ook nog een kwestie van dagen voordat die er ook uit ligt.
Een hele trotse Sarah!

3 opmerkingen:

  1. Mag wel zeggen dat ik een trouwe fan ben en heel blij dat er weer wat te lezen valt van de familie Coolen!
    Mooie foto's weer. Vind dat jullie schoolfoto's er een stuk beter uit zien dan van onze kinderen, die zijn meer zo jaren 80 stijl..... Echt niet jofel!
    Wat een mijlpaal het eerste tandje er uit!!!!
    Bezoek weer, dus tijd om te bloggen en te ....... mailen????
    Lieve groetjes uit Ontario!
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, het valt mij ook op dat die foto's leuker zijn dan hier op school!
    Het gaat goed met jullie denk ik. En wat een winterse tafereeltjes al.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie foto's zeg even testen of ik nu kan reageren..

    BeantwoordenVerwijderen