zondag 31 oktober 2010

Halloween!















Een paar weken na Thanksgiving is het alweer tijd voor het volgende feest: Halloween. Dit is altijd op 31 oktober, de dag voor Allerheiligen. Ze vinden het hier een uitdaging om je tuin zo "eng" mogelijk aan te kleden met grafzerken, opblaasbare heksen, spoken en veel Jack-O-Lantern's (die uitgeholde pompoenen met lampjes erin). De winkels hingen ook vol met kostuums die je dan aan kunt doen maar dit hoeft niet perse eng te zijn, het gaat van prinsessen naar disneyfiguren naar dracula's. Janske en Sarah hadden allebei afgelopen vrijdag op school "Halloweenparty" en ze mochten verkleed naar school, ons Sarah ging als prinsesje en Janske met een heksenpruik. 's Avonds wordt er natuurlijk langs de deuren gegaan met "Trick or Treat". Wij bleven dit jaar nog thuis, ik vond Wies nog net iets te klein om al langs de deuren te gaan maar ons Janske heeft een paar uur thuis achter de deur gezeten, wachtend op andere kinderen die snoep kwamen halen, dit vond ze erg leuk.
Verder gaat alles goed hier, eerste oudergesprekken gehad op school bij Janske, en het blijkt dat Janske al goed ingeburgerd is want ze heeft het vooral erg gezellig in de klas en werkt goed aan haar sociale contacten (klinkt als Janske, nietwaar?)! Sarah en Wies doen het ook goed, zowel thuis als op school. Tontje is bijna klaar in de U.S.A. en zal dan waarschijnlijk weer wat vaker thuis eten 's avonds. Ik heb ondertussen m'n IELTS examen (taalexamen) gehad en het is nog even wachten op de uitslag, afhankelijk hiervan kan ik verder met mijn procedure voor een vergunning of moet ik opnieuw een IELTS test doen, nog even spannend dus!
Op bovenstaande foto's is te zien hoe mooi hier de zon op kan komen 's morgens vroeg, jammer dat er een verdeelstation van de electriciteitscentrale op staat maar goed, ik heb nog meer foto's van de kinderen, omgeving, zonsopgang en -ondergang.

1 opmerking:

  1. Ha Joyce,

    Eindelijk eens een berichtje van mij.
    Ik had al vaker een bericht getypt, maar op de één of andere manier lukte het dan niet hem te plaatsen.
    Nu heb ik 1 of ander account aangemaakt, dus hopelijk lukt het nu wel om dit berichtje te plaatsen.

    Maar ook al heb je lang niets van mij gehoord, ik volg jullie op de voet. Erg leuk om regelmatig even jullie site te checken en nieuwe berichten en foto's te lezen.

    Gelukkig lees ik dat het super goed met jullie allemaal gaat daar in Canada.
    En die Wies wat een grote meid alweer.
    Die van ons is ondertussen ook alweer 1 geweest. Wat gaat het toch snel, hè?

    Is bij jullie ook alweer de eerste sneeuw gevallen? Mijn oom en tante (die in Chesterville wonen) mailden alweer de eerste sneeuwfoto's.

    Ons pap en mam hebben de maand september rondgetrokken door Canada (het zuid-oosten). Ze hebben het super gehad. Ze zeiden, als jullie ooit de kans hebben dit land te bezoeken, dan moet je dat zeker doen. En dan hebben hun nog maar een klein gedeelte gezien.

    Dus Joyce, wie weet, komen we ooit, vroeg of laat, nog eens die kant op..........

    Nou Joyce, heel veel groetjes, ook aan Tontje en de meiden en tot ziens maar weer....

    Ik zal voor je duimen, voor een goede uitslag op je test.

    groetjes Rosalie van Katwijk
    (je weet wel die p.m.-er uit de Opkikker)

    BeantwoordenVerwijderen