vrijdag 1 oktober 2010

Baby's op komst


Wies 3 dagen oud.
Ik wil nog graag even op deze manier alle mensen feliciteren die zwanger zijn in onze familie- en vriendenkring. Wij zijn heel blij voor iedereen en vinden het jammer dat we niet alles van dichtbij kunnen meemaken. We hopen dat alles goed gaat en dat iedereen over een maand of 6 ook zo'n mooi kindje krijgt (zie foto). We hebben nu wel het voordeel dat we goed geheimen kunnen bewaren, of het een jongetje of meisje wordt bijvoorbeeld (hint hint).
Verder gaat alles goed met ons, de rotzooi is weer opgeruimd na het bezoek van opa en oma ;-) en we zijn weer overgegaan op onze dagelijkse bezigheden. Tontje maakt sinds vorige week erg lange dagen op het aardappelveld. Het seizoen is eindelijk begonnen, ze riepen al 6 weken; volgende week begint het seizoen, maar iedere keer viel het reuze mee. Doordat de zomer hier erg nat is geweest duurde het veel langer dan anders maar die aardappels moeten toch een keer van het veld naar de fabriek. Hij werkt nu van 's morgens 7 tot 's avonds 10, het is zelfs zo erg dat hij de camper heeft meegenomen zodat hij daar kan douchen en slapen (we wonen 40 min. rijden van zijn werk af) dat is toch weer ruim een uur langer slapen. Volgende week gaat hij waarschijnlijk naar Amerika op aardappelen te laden (in de staat Washington), dus hij is nog wel even bezig. De kinderen doen het ook prima, Jankse heeft haar draai op school gevonden en weer nieuwe vriendinnen, qua taal gaat het goed met haar, ze pikt het Engels heel snel op. Sarah vind pre-school ook erg leuk, ze mag 3 ochtenden maar zou eigenlijk wel vaker willen. Wat het Engels betreft heeft Sarah er op zich niet meer moeite mee dan Janske maar ze vertikt het gewoon. Thuis weet ze al aardig wat woorden maar op school komt er geen boe of ba uit. Tja en degene die Sarah kennen weten hoe ze dan is, als Sarah nee zegt is het nee! Ach ja daar hebben ze hier weer een mooi spreekwoord voor: Patience is a virtue!! Wies kletst steeds meer (Nederlands) en loopt de hele dag rond of hangt aan mijn been, waar mama is daar is Wies ook. Ikzelf ben bezig mezelf aan het voorbereiden op mijn IELTS examen, dit is een taalexamen dat ik in Nederland ook heb gedaan maar toen was het de "general version" nu moet ik de "academic version" doen. Op zich zie ik er niet tegen op maar het schrijfgedeelte is iets ingewikkelder, gelukkig heb ik de buurvrouw bereid gevonden om me te helpen. Op 23 oktober is het examen dus ik heb nog wel een paar weken, gelukkig!!!

2 opmerkingen:

  1. Hoi allemaal, ik vond het toch eens tijd worden om te reageren. Zo leuk om jullie verhalen te lezen, ook al belt Tontje wel eens met Willem. Al bijna een half jaar in Canada en aardig goed ingeburgerd met de omgeving verkennen, school en werk. Waarom moet je nog taalexamen doen Joyce? Superfijn dat je buuf wil helpen. Dus ook in Canada geldt het spreekwoord: beter een goede buur dan een verre vriend. Veel groetjes. Willem, Corianne en Steven Christiaens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo allemaal,
    Ik zie en hoor wel dat jullie het goed naar de zin hebben in Cananda.
    Ik hoop dat dit zo blijft.
    Fijn dat buuf wil helpen met engels.
    Ik hoop dat je de test haalt.
    We zullen duimen.

    Groeten en liefs van Fret, Yvette, en een dikke knuffel van Luna en Ties

    BeantwoordenVerwijderen