zondag 21 oktober 2012

Jack-o'-lantern

Tijd voor nog een ritueel, wat hier heel gewoon is maar wat wij nog niet gedaan hebben sinds we in Canada wonen. Een "Jack-o'-lantern" maken!!
Ik had een tijd geleden al een pompoen gekocht bij de supermarkt, ze worden met pallets binnen gebracht en zijn overal verkrijgbaar. Geen idee wat ze in Nederland kosten maar hier kost het maar $5. Nou daar kan ik niet veel aan miskopen, dus laat het er maar eens op wagen. Samen met Wies een mooie uitgezocht en vandaag was het tijd om er iets moois van te maken. Je vindt hier in de winkel uiteraard van die pakketjes met patronen en de tools om iets van zo'n ding te maken.
Zie hieronder het fotoverslag om te zien wat wij ervan maakten;
 
Men neme 1 mooie pompoen
 
Snijd de onderkant eraf

Schraap de binnenkant leeg

Er is veel "mankracht" voor nodig om dit goed te doen
 
Mama knipt ondertussen het patroon uit

Janske prikt het patroon in de pompoen

Sarah wil het ook even proberen
 
Mama snijdt uiteindelijk met een klein zaagje het patroon uit de pompoen

En dit is het eindresultaat
 
De meiden begonnen heel enthousiast aan het project maar het leeghalen van de pompoen vonden Janske en Wies maar niets. Die glibberige draden en pitten deed hen gruwelen. Sarah vond het wel leuk. Ik had een heel moeilijk patroon gekozen maar die anderen waren stuk voor stuk behoorlijk eng voor een 3-jarige, dacht ik, dus dat leek me niet zo verstandig. Het was een heel karwei met leeghalen, patroon knippen, prikken en zagen. Maar ik moet zeggen dat het eindresultaat erg mooi is. Ja ja zelfs ik ben er verbaasd door. Ach het was een goede besteding voor een zondagmiddag.
 
Ondertussen zijn er wat positieve ontwikkelingen in de verkoop van ons huis. Ik wil nog niet teveel ingaan op wat dit dan precies is maar ik houd jullie absoluut op de hoogte!! Nog even geduld dus en blijven duimen voor ons!!!

3 opmerkingen:

  1. Gaaf die pompoenen! Myrthe is ook altijd erg fanatiek met die dingen en weet vaak de mooiste dingen te maken. Geen idee waarvan dat kind die creativiteit heeft!

    Kijk uit naar jullie huizennieuws!
    liefs uit Ontario!

    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. kei leuk die pompoenen. Ik heb er vorig jaar met Demi ook een gemaakt, maar die kon niet tippen aan die van jullie!
    Vol spanning kijk ik elke dag op je blog of er al ontwikkelingen zijn wat betreft jullie huis. Ik ben blij zulke positieve berichten te horen.Spannend!
    Groetjes tante Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. knap staaltje werk die pompoen. De pitten moet je bewaren, afwassen en drogen. dan een beetje kruiden met wat je maar lekker vind en dan in de oven....heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen