dinsdag 19 juli 2011

Hollands bezoek

Janske voor haar einduitvoering van Jazz dance

Ja ja ja, ik weet het, het is veel te lang geleden dat ik iets van me heb laten horen. Ik zal de schuld maar geven aan de zomer, die eindelijk is gekomen. Het leek wel of die had gewacht op het meterologische begin van de zomer, 1 juli dus. Vanaf die tijd is het werkelijk bijna elke dag 25-30 graden geweest en aangezien we daar even op hebben moeten wachten genieten we er nu ook optimaal van. Dus iedere vrije minuut zijn we buiten, iets wat eigenlijk helemaal niet Canadees is want verder hoor en zie je niet heel veel mensen buiten zitten of kinderen spelen. Overdag niet maar 's avonds ook niet, snappen wij nog steeds niets van.
Op 2 juli zijn ons pap en mam hier gekomen voor vakantie, erg gezellig geweest voor iedereen. Janske en Sarah hoefden niet te wennen aan opa en oma maar voor Wies was het toch even "de kat uit de boom kijken". Doordat ze bij ons in huis logeerden was de nieuwigheid er toch snel af en riep ze ook de hele dag "opa" of "oma". Ze hebben er erg van genoten en het feit dat ons mam bijna elke dag iets uit haar koffer tevoorschijn toverde (snoepjes of klein cadeautje) vonden ze natuurlijk helemaal super.
Sarah werd op 5 juli 5 jaar en daar heeft ze eerlijk waar het hele jaar al naar uitgekeken. Ze moest zoooooooo lang wachten voor haar gevoel en ze maakte er ook een heel ding van want als ze 5 werd dan: ging ze naar de basisschool (terwijl ze nog bijna 2 maanden moet wachten) kreeg ze nieuwe tanden (warempel, er braken 2 kiezen door van het weekend) kreeg ze oorbellen (maar nu wil ze nog even niet) ging ze in het grote bed slapen en ZONDER fopspeen (zonder problemen gelukkig) en last but not least, ze zou 5 cadeautjes krijgen, daar heb ik me dan maar mooi aangehouden om de magie in stand te houden. Ze was echt jarig, de kroon moest de hele dag op en haar feestjurk ging niet uit, ondanks de bijna 30 gr. en dat de andere kinderen in het zwembad zaten, Sarah wilde niet!!!!
Met ons pap en mam zijn we nog 4 dagen naar BC geweest, naar Elko en Kimberley om precies te zijn, toch weer wat meer gezien van Canada en met z'n allen in de camper had ook wel iets. We hebben ons goed vermaakt.
De tijd dat ze weer het vliegtuig naar NL moesten nemen was er natuurlijk veel te snel.
Ik zal de volgende keer foto's van hun bezoek aan ons posten en van de tuin waar ze allebei heel hard aan gewerkt hebben, ik denk dat ze erg gepaseerd zullen zijn als ik dat niet vermeld, he pap ;)!!!

2 opmerkingen:

  1. wat laat maar gefeliciteerd met de belangrijke vijfde verjaardag! Leuk als ze er naar uit kijken en blij zijn!
    Ook hier lekker zomer en daar genieten we van!
    Nu jullie niet meer lang wachten met een update, veel te leuk om te lezen wat er in huize Coolen allemaal gebeurd!
    Groetjes uit Ontario!
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog gefeliciteerd met je vijfde verjaardag, Sarah!

    BeantwoordenVerwijderen