woensdag 8 juni 2011

Zomer in aantocht?!

Een beetje krap maar wel gezellig!

Eindelijk was het afgelopen zondag zover, het was hier 25 graden!!!! Alleen duurde het maar 1 dag tot onze grote teleurstelling, voor de rest regent het hier NOG steeds, we zijn het langzamerhand goed beu. Vorig jaar riepen die Canadezen, "wat hebben we een slechte zomer" in de winter riepen ze "zoveel sneeuw hebben we nog nooit gehad" (5 maanden aan 1 stuk), nu roepen ze weer "zoveel regen hebben we anders noooooooit"!! Vandaag, 12 graden en regen, bah!! Waar blijft die zon???!!!!
Maar goed, verder gaat het allemaal z'n gangetje. De douche is ondertussen opnieuw afgekit dus lekt niet meer, ik maakte nog een opmerking dat de schroeven (waarmee de douchebak is bevestigd aan de wand) niet afgedekt waren en dat ik dat niet mooi vond, o wacht maar dachten ze vast, daar smeren we ook wel wat kit overheen!!???? Serieus! Er zit nu een grote frot kit op alle schroeven, ongelofelijk. Nou we werken het zelf wel af op onze manier. De lekkende kraan van de wasmachine is uiteindelijk ook gemaakt en daarmee zijn officieel de werklui uit huis, alhoewel ik heb het gevoel dat ik dat niet hardop mag zeggen omdat ik anders iets over me afroep, maar voorlopig zijn ze klaar. Nu komt het dus aan op ons doorzettingsvermogen om alles af te werken. Alleen heb ik voor sommige dingen Tontje nodig, gisteren stond ik met het boormachine in m'n hand om zelf dingen op te hangen maar ik koos toch eieren voor m'n geld, die wandjes hier zijn zo dun en om te voorkomen dat ik het helemaal verpest wacht ik toch maar tot Tontje vrij is.
Vorige week ben ik jarig geweest, de teller staat ondertussen op 33 maar dat maakt me "nog" niet zoveel uit, helaas wederom geen mooi weer dus in plaats van lekker buiten zitten met een wijntje en een BBQ houden werd het binnen zitten met koffie/thee en een retourtje naar de McDonalds. Het appelgebak was erg lekker overigens.
Van het weekend heeft Janske haar dansuitvoering gehad in het theater, op vrijdag de generale repetitie, zaterdagavond een uitvoering en zondagmiddag een uitvoering, ze vond het superleuk en heeft zich prima vermaakt, geen podiumvrees gelukkig. Volgende week heeft ze 4 toetsen die zwaar meetellen voor haar eindrapport,daar moet goed voor geleerd worden dus daar is ze dit weekend weer zoet mee. Aanstaande vrijdag heeft Sarah haar "graduation" van de peuterschool, nee ik verzin het niet! Ze moet "semi-formal" gekleed komen en die Canadezen kennende komen die kinderen allemaal super opgedirkt opdagen, ik heb me daar toch een hekel aan! Maar goed ik zal Sarah haar mooiste jurk aan doen en kijken of ik nog ergens leuke schoentjes (lees; geen gympen of hakken) kan aankomen en dan vind ik het goed. Ze horen het hier niet graag maar in sommige dingen zijn ze zo Amerikaans, zo overdreven soms dan heb je als Nederlander soms wel echt zoiets van "doe ff normaal zeg!" Ach ja als Nederlander heb je weer andere streken en rariteiten.

1 opmerking:

  1. He familie Coolen!
    Ja dat viel me ook al dat ik steeds hoor dat het weer dat er op dat moment is, nooit normaal is. Zo lang winter, zo veel sneeuw, zo laat voorjaar, zo weinig zo, zo koud, het is allemaal afwijkend. Je zou haast denken dat wij dat schuld zijn want sinds we hier zijn is het weer van de wap!
    Ja al die offizielle dingen die pakken ze goed aan hier. Myrthe had een week geleden haar prom.... Helemaal uitgedost was zijn.
    Nog effe en dan is zomervakantie, wens jullie weken van fijn weer!
    Groetjes uit California deze keer!
    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen