dinsdag 8 mei 2012

Ditjes en datjes

Ik mag denk ik wel zeggen dat we eindelijk allemaal van onze jetlag af zijn, nu pas zul je denken. Ja zo lang heeft het wel geduurd. Voor Janske en Sarah begon al vrij snel school weer maar voor ze eens bijgeslapen waren. Ons Wiesje is verkouden geworden in het vliegtuig en daardoor was ze veel 's nachts wakker en schakelde ze niet echt terug, de dutjes overdag lukte niet en chagerijnig dat ze was.
Tontje moest na een paar dagen weer aan de slag en dat ging prima gelukkig.
Ik ben ondertussen weer aan het studeren geslagen. Op 28 mei is het zover, dan moet ik voor een week naar Calgary voor de assessments. De assessments zijn ervoor bedoeld dat ze gaan kijken waar ik sta met mijn kennis en kunde en wat ik eventueel nodig heb om bijgeschoold te worden voor Canadese maatstaven. Dus het is niet een kwestie van slagen of zakken maar met het studeren hoop ik te voorkomen dat ik veel cursussen moet volgen voordat ik aan de slag zou mogen. Ik ben wel ruim 10 jaar verpleegkundige geweest maar wel ALLEEN maar kinderverpleegkundige dus een maar vrij smal spectrum van verpleging. Als je de vergunning verpleegkundige krijgt ben je breed inzetbaar dus je moet "bewijzen" dat je die kennis wel in huis hebt. Afijn daarbij houd ik m'n grijze cellen in beweging en geeft het me een doel.
Aan het weer is het echt te merken dat het lente is. Toen we terug kwamen uit Nederland was het verbazingwekkend groen voor onze begrippen. De blaadjes groeien nu erg hard en de bloesem staat nu prachtig aan de bomen. Afgelopen week zijn we hard bezig geweest in de tuin. Alles wat we vorig jaar hadden geplant was dood gegaan. Het waren wel erg kleine/jonge plantjes dus konden ook niet veel hebben. Nu hebben we wat groter spul gekocht waar zelfs een jaar garantie op zit! Het fleurt de boel mooi op. De temperaturen vliegen omhoog en omlaag, afgelopen zaterdag hadden een heuse winterdag, een dik pak natte sneeuw (aarrgghhhh op onze nieuwe plantjes!!) viel er in een paar uur tijd. Het was helemaal wit, Sarah was er erg verontwaardigd over; "He, het is toch geen winter meer". Ze begint nu net te snappen wat seizoenen zijn en wat dat met het weer en de natuur doet, dus dit paste niet helemaal in haar straatje. Vandaag echter was het 26 graden, heeeeeeerlijk!!! Ach ja zo zal het nog wel even op en neer blijven gaan.
Heel veel spannends heb ik verder niet te melden eerlijk gezegd, ik heb wel weer een mapje gemaakt met onze foto's van de vakantie in Nederland maar die krijg ik nu niet hier gepost, stoom komt bijna uit m'n oren omdat het weer niet werkt zoals ik wil. Dus stay tuned voor de pics uit Holland.

2 opmerkingen:

  1. Fijn dat jullie weer helemaal "thuis"zijn.heel veel succes met het studeren. kusjes voor iedereen. Groetjes tante Marion.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben nu zelf een week thuis en grappig genoeg begin in nu in de tweede week moe te worden en de behoefte te krijgen van bijslapen.
    Hier in Ontario ook lekker lenteweer, gelukkkig beter als in NL.
    Vorige week hoorde ik dat een Nederlands gezin dat nu in Oakville Ontario woont van de zomer jullie kant uitkomt. Calgary! Heb uiteraard gelijk jullie blog doorgeven en verteld wat voor een aardige mensen jullie zijn. Hun dochter is dacht ik 8.......
    Kijk anders eens op: http://canadarookies.wordpress.com/

    Studeer ze! Volgens mij hoef jij geen cursussen ze te volgen, maar komen die Canadeze eerstdaags bij jou een cursus volgen. Op z'n minst over efficiƫnt werken, want dat kunnen ze hier echt niet!

    Groetjes uit het zonnige Hillsburgh,

    Claudia

    BeantwoordenVerwijderen